inventarizace-majetku-a-zavazku-nalezita-priprava-na-ucetni-zaverku Rekvalifikační účetní kurzy
popis kurzu
logo skoleni-kurzy




Hledat kurz:



Finanční, právní, daňové, mzdové a účetní kurzy a semináře


 

Studium, školení, kurzy & rekvalifikace nejen pro účetní


O firmě:

1. VOX a.s.

Firma VOX působí na trhu vzdělávacích firem od roku 1993 jako fyzická osoba „Ing. Zdenka Vostrovská, CSc. – VOX“. Od roku 1990 do roku 1993 se zabývala vedením účetnictví, likvidací firem, ekonomickým, finančním a daňovým poradenstvím. Vzdělávací aktivity přešly dnem 1. 1. 2005 na akciovou společnost 1.VOX a. s. [dále jen VOX].

...další naše kurzy
 

ŠKOLENÍ: Inventarizace majetku a závazků – náležitá příprava na účetní závěrku (1. VOX a.s.)


Seminář vás seznámí s cíli, povinnostmi a postupy při inventarizaci a při vypořádání inventarizačních rozdílů. Odnesete si návod, jak jednoduše a prakticky připravit vnitřní postupy na provádění inventarizací a pravidla, jak se vypořádat s nedostatky zjištěnými při provádění a vypořádání výsledků inventarizací. * Vymezení odborné literatury pro tématiku inventarizací. Požadované cíle – priorita vlastnického přístupu k majetku: • formální a věcné přístupy k provádění inventarizace dříve a dnes, • zvýšení jistoty vlastníků o stavu a pohybu majetku – reakce na potřeby vlastníka (varianty a možnosti/nutnosti mimořádné inventarizace), • ostatní nepřímé vazby z obchodních vztahů – podmínka správnosti nabytí (pozbytí) majetku správně provedenou inventarizací, • vlivy nového občanského zákoníku a zákona o obchodních korporacích s účinností od 1. 1. 2014 („péče řádného hospodáře“ § 159 NOZ), • příklady z praxe k provedení inventarizací (krádeže a vloupání, nákup podniku, přeměny, prodej, převody/vypořádání obchodního podílu, apod.). Vymezení zákonných povinností v aktuálním znění zákona/prováděcích předpisech: • výchozí požadavky dle zákona o účetnictví, • rozšíření požadavků na provedení inventarizací, • vyhláška o inventarizaci majetku a závazků – č. 270/2010 Sb., ve znění vyhl. č. 411/2017, s účinností od 1. 1. 2018 (vymezení účetních jednotek, kterých se tato vyhláška týká, případné využití pro metodickou podporu i u podnikatelů), • prováděcí předpisy (vyhlášky č. 500, 504, 410 – pro různé typy účetních jednotek, české účetní standardy – pro různé typy účetních jednotek), • aplikace v praxi – vyjmenované předpisy (různé přístupy vlastníků/formálnost postupů). Obsah a forma vnitřní normy na provádění inventarizací: • návod, jak jednoduše a prakticky připravit vnitřní postupy – možné podklady vyhláška č. 155/1971 Sb., vyhláška č. 270/2010 Sb., v aktuálním znění, • reakce na rozvoj informačních technologií a výpočetní techniky ve vazbě na pořizování fyzických soupisů a výsledků vypořádání inventarizací (elektronické čtečky, drony, apod.), • návaznosti na harmonogram roční účetní závěrky, • přípravné práce, • průběh inventarizací, • vyhodnocení a proúčtování inventarizačních rozdílů. Proúčtování inventarizačních rozdílů – praktické příklady: • účetní a daňové dopady při zúčtování inventarizačních rozdílů, • proúčtování záměn – správná dokumentace a proúčtování, • problematika přirozených úbytků zásob (sestavení speciální normy), • ZDP v platném znění, pokyn GFŘ D-22 k dani z příjmů, • věcné a formální náležitosti – průkaznost celkové dokumentace. Návody postupů inventarizací u jednotlivých okruhů majetku: • specifika u aktiv (odepisovaná, neodepisovaná), • specifika u pasiv, • majetek cizí – v podrozvahové evidenci (novela § 30, odst. 8 zákona o účetnictví), • majetek zapůjčený a vypůjčený – příklady z praxe. Auditor – vymezení práv a povinností k problematice inventarizace: • povinnosti vyplývající ze zákona č. 93/2009 Sb., ve znění pozdějších změn, • obecné přístupy auditora, • pravidla, podle kterých auditor ověřuje správnost postupů př...

1. VOX a.s.



Cena:
    ... bez DPH: 2.190 Kč / Kurz
    ... včetně DPH: 2.650 Kč / Kurz

Přihláška na školení/seminář


a/nebo je možno poslat prostřednictvím serveru SKOLENI-KURZY.EU
nezávaznou přihlášku na kurz a na budoucí termín, pokud Vám nevyhovují v současnosti nabízené termíny kurzů a/nebo pokud není termín kurzu k dispozici
 

Inventarizace majetku a závazků – náležitá příprava na účetní závěrku


Určeno pro ...

Seminář je určen zejména účetním, pracovníkům účetních a poradenských firem, ekonomickým pracovníkům, dále také manažerům a majitelům firem.


Přednáší ...


Ing. Jiří Vrba
auditor, soudní znalec


Program (obsah kurzu/studia) ...


Vymezení odborné literatury pro tématiku inventarizací.
Požadované cíle – priorita vlastnického přístupu k majetku:

formální a věcné přístupy k provádění inventarizace dříve a dnes,

zvýšení jistoty vlastníků o stavu a pohybu majetku – reakce na potřeby vlastníka (varianty a možnosti/nutnosti mimořádné inventarizace),

ostatní nepřímé vazby z obchodních vztahů – podmínka správnosti nabytí (pozbytí) majetku správně provedenou inventarizací,

vlivy nového občanského zákoníku a zákona o obchodních korporacích s účinností od 1. 1. 2014 („péče řádného hospodáře“ § 159 NOZ),

příklady z praxe k provedení inventarizací (krádeže a vloupání, nákup podniku, přeměny, prodej, převody/vypořádání obchodního podílu, apod.).
Vymezení zákonných povinností v aktuálním znění zákona/prováděcích předpisech:
výchozí požadavky dle zákona o účetnictví,

rozšíření požadavků na provedení inventarizací,

vyhláška o inventarizaci majetku a závazků – č. 270/2010 Sb., ve znění vyhl. č. 411/2017, s účinností od 1. 1. 2018 (vymezení účetních jednotek, kterých se tato vyhláška týká, případné využití pro metodickou podporu i u podnikatelů),

prováděcí předpisy (vyhlášky č. 500, 504, 410 – pro různé typy účetních jednotek, české účetní standardy – pro různé typy účetních jednotek),

aplikace v praxi – vyjmenované předpisy (různé přístupy vlastníků/formálnost postupů).
Obsah a forma vnitřní normy na provádění inventarizací:

návod, jak jednoduše a prakticky připravit vnitřní postupy – možné podklady vyhláška č. 155/1971 Sb., vyhláška č. 270/2010 Sb., v aktuálním znění,

reakce na rozvoj informačních technologií a výpočetní techniky ve vazbě na pořizování fyzických soupisů a výsledků vypořádání inventarizací (elektronické čtečky, drony, apod.),

návaznosti na harmonogram roční účetní závěrky,

přípravné práce,

průběh inventarizací,

vyhodnocení a proúčtování inventarizačních rozdílů.
Proúčtování inventarizačních rozdílů – praktické příklady:

účetní a daňové dopady při zúčtování inventarizačních rozdílů,

proúčtování záměn – správná dokumentace a proúčtování,

problematika přirozených úbytků zásob (sestavení speciální normy),

ZDP v platném znění, pokyn GFŘ D-22 k dani z příjmů,

věcné a formální náležitosti – průkaznost celkové dokumentace.
Návody postupů inventarizací u jednotlivých okruhů majetku:

specifika u aktiv (odepisovaná, neodepisovaná),

specifika u pasiv,

majetek cizí – v podrozvahové evidenci (novela § 30, odst. 8 zákona o účetnictví),

majetek zapůjčený a vypůjčený – příklady z praxe.
Auditor – vymezení práv a povinností k problematice inventarizace:

povinnosti vyplývající ze zákona č. 93/2009 Sb., ve znění pozdějších změn,

obecné přístupy auditora,

pravidla, podle kterých auditor ověřuje správnost postupů při inventarizacích,

možné příklady zjištěných nesprávností a reakce na ně,

vazby na výrok auditora z hledisek úplnosti, správnosti a průkaznosti provedených inventarizací.
Nedostatky zjišťované při provádění a vypořádání výsledků inventarizací:

nedostatečná připravenost,

neprůkaznost inventarizací,

neúplnost inventarizací,

proúčtování inventarizací – úroveň celkové dokumentace a průkaznost účetních záznamů,

možné trestněprávní důsledky nedostatečné dokumentace (účetního záznamu) v souvislosti s proúčtováním výsledků inventarizací.


Diskuze a závěr:

praktické příklady z praxe,

jednotlivé typy odpovědností za škodu vyplývající ze zákoníku práce,

možnosti vymáhání mank a škod,

stanovení správné ceny pro vymáhání mank a škod,

případy soudních vymáhání schodků na svěřených hodnotách,

judikát: inventurní manko a DPH.


Obsah kurzu/školení


Vymezení odborné literatury pro tématiku inventarizací.
Požadované cíle – priorita vlastnického přístupu k majetku:

formální a věcné přístupy k provádění inventarizace dříve a dnes,

zvýšení jistoty vlastníků o stavu a pohybu majetku – reakce na potřeby vlastníka (varianty a možnosti/nutnosti mimořádné inventarizace),

ostatní nepřímé vazby z obchodních vztahů – podmínka správnosti nabytí (pozbytí) majetku správně provedenou inventarizací,

vlivy nového občanského zákoníku a zákona o obchodních korporacích s účinností od 1. 1. 2014 („péče řádného hospodáře“ § 159 NOZ),

příklady z praxe k provedení inventarizací (krádeže a vloupání, nákup podniku, přeměny, prodej, převody/vypořádání obchodního podílu, apod.).
Vymezení zákonných povinností v aktuálním znění zákona/prováděcích předpisech:
výchozí požadavky dle zákona o účetnictví,

rozšíření požadavků na provedení inventarizací,

vyhláška o inventarizaci majetku a závazků – č. 270/2010 Sb., ve znění vyhl. č. 411/2017, s účinností od 1. 1. 2018 (vymezení účetních jednotek, kterých se tato vyhláška týká, případné využití pro metodickou podporu i u podnikatelů),

prováděcí předpisy (vyhlášky č. 500, 504, 410 – pro různé typy účetních jednotek, české účetní standardy – pro různé typy účetních jednotek),

aplikace v praxi – vyjmenované předpisy (různé přístupy vlastníků/formálnost postupů).
Obsah a forma vnitřní normy na provádění inventarizací:

návod, jak jednoduše a prakticky připravit vnitřní postupy – možné podklady vyhláška č. 155/1971 Sb., vyhláška č. 270/2010 Sb., v aktuálním znění,

reakce na rozvoj informačních technologií a výpočetní techniky ve vazbě na pořizování fyzických soupisů a výsledků vypořádání inventarizací (elektronické čtečky, drony, apod.),

návaznosti na harmonogram roční účetní závěrky,

přípravné práce,

průběh inventarizací,

vyhodnocení a proúčtování inventarizačních rozdílů.
Proúčtování inventarizačních rozdílů – praktické příklady:

účetní a daňové dopady při zúčtování inventarizačních rozdílů,

proúčtování záměn – správná dokumentace a proúčtování,

problematika přirozených úbytků zásob (sestavení speciální normy),

ZDP v platném znění, pokyn GFŘ D-22 k dani z příjmů,

věcné a formální náležitosti – průkaznost celkové dokumentace.
Návody postupů inventarizací u jednotlivých okruhů majetku:

specifika u aktiv (odepisovaná, neodepisovaná),

specifika u pasiv,

majetek cizí – v podrozvahové evidenci (novela § 30, odst. 8 zákona o účetnictví),

majetek zapůjčený a vypůjčený – příklady z praxe.
Auditor – vymezení práv a povinností k problematice inventarizace:

povinnosti vyplývající ze zákona č. 93/2009 Sb., ve znění pozdějších změn,

obecné přístupy auditora,

pravidla, podle kterých auditor ověřuje správnost postupů při inventarizacích,

možné příklady zjištěných nesprávností a reakce na ně,

vazby na výrok auditora z hledisek úplnosti, správnosti a průkaznosti provedených inventarizací.
Nedostatky zjišťované při provádění a vypořádání výsledků inventarizací:

nedostatečná připravenost,

neprůkaznost inventarizací,

neúplnost inventarizací,

proúčtování inventarizací – úroveň celkové dokumentace a průkaznost účetních záznamů,

možné trestněprávní důsledky nedostatečné dokumentace (účetního záznamu) v souvislosti s proúčtováním výsledků inventarizací.


Diskuze a závěr:

praktické příklady z praxe,

jednotlivé typy odpovědností za škodu vyplývající ze zákoníku práce,

možnosti vymáhání mank a škod,

stanovení správné ceny pro vymáhání mank a škod,

případy soudních vymáhání schodků na svěřených hodnotách,

judikát: inventurní manko a DPH.

Cíl školení / poznámka ke kurzu

Seminář vás seznámí s cíli, povinnostmi a postupy při inventarizaci a při vypořádání inventarizačních rozdílů. Odnesete si návod, jak jednoduše a prakticky připravit vnitřní postupy na provádění inventarizací a pravidla, jak se vypořádat s nedostatky zjištěnými při provádění a vypořádání výsledků inventarizací.

Další popis (úroveň, minimální znalosti, info o cenách kurzu) ...

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.





 
Školení DPH, Daně :
Inventarizace majetku a závazků – náležitá příprava na účetní závěrku |
homehttp://www.rekvalifikacni-ucetni-kurzy.cz/kurz 62475 studium inventarizace majetku a zavazku nalezita priprava na ucetni zaverku

Podtéma školení: DPH, Daně
Kurz je nalezen v sekci: Rekvalifikační kurzy, semináře a školení , Finanční, právní, daňové, mzdové a účetní kurzy a semináře , Management, marketing, prodej a ostatní manažerské kurzy a školení
 

Termíny kurzu


16.10.2019 - Praha

2.190 Kurz bez DPH

Přihlásit
[Order] Objednat

16. 10. 2019; 9:00–14:00 - - - - - kód: 1905490 - 2 190 Kč + DPH Základní cena, kód: 190549A - 4 161 Kč + DPH cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu , kód: 190549B - 5 913 Kč + DPH cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu , kód: 190549C - 7 446 Kč + DPH cena pro 4 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu

 
2002 - Connection refused